SZABÁLYZAT
1. Fejezet
Magyar Autósport Szimulátor Egyesület vezetősége
A MASZE tulajdonosa Janka Martin, a vezető pedig Gyulai Norbert. A ligavezető(k) döntését minden esetben
tiszteletben kell tartani.
Jelentkezési feltételek:
a) Szabályzat áttanulmányozása, tiszteletben tartása, mindenkori betartása;
b) Versenynaptár, versenyidőpontok áttanulmányozása, elfogadása, állandó részvétel garantálása;
c) Rendelkezés annyi szabadidővel, amely elegendő a versenyekre való megfelelő felkészülésre;
d) Internet közelség, továbbá naprakész kapcsolattartás fenntartása a liga vezetőjével;
e) Olyan személyi számítógéppel kell rendelkezni, amin a játék 24 fő esetében is lagmentesen fut.
§ (1) Az MASZE hivatalos weboldalán az elérhetőségek menüpontban meghatározott email/msn
címen kell jelentkezni.
(2) A jelentkezésnek tartalmaznia kell a jelentkező személy teljes nevét elérhetőségét, életkorát, valamint játékvezérlője típusát.
(3) A jelentkező személy a jelentkezésével elfogadja azt, hogy a szabályzatot megértette és
betartja, továbbá azt, hogy a teljes neve a szerveren és hivatalos weboldalon bármikor
feltüntethető.
(4) A liga garantálja, hogy a személyes adatokat – telefonszám, lakcím, email/msn cím –
semmilyen módon nem hozza harmadik fél tudomására.
Szezon közbeni átigazolás
A szezon megkezdtétől a szezon befejeztéig átigazolásra nincs lehetőség.
Tagság megszűnésének esetei
Ligából való kilépés. Aki a MASZE aktuális versenysorozatában versenyzőként vesz részt és
abból a versenysorozat hivatalos befejezése előtt kilép.
Kitiltás a ligából. A MASZE vezetősége által hozott döntés, mely alapján a versenyző a
ligában való versenyzést nem folytathatja. A MASZE vezetősége a szabályzat
figyelembevételével hoz ilyen döntést.
Az a versenyző, akinek a tagsága a MASZE -ban megszűnt, az adott versenyévadban a ligába
tagként nem vehető vissza.
2. Fejezet
VERSENYÉVADDAL KAPCSOLATOS RENDELKEZÉSEK
Futamokon csak az indulhat, aki megkapa a vezetői licenszt, melyet a BT (bírói testület) hagy jóvá.
A versenyévad során a versenyző az aktuális nagydíjon elért helyezése alapján pontokat kap,
melyek egyéni és konstruktőri versenyben is összeadásra kerülnek.
A bajnoki címet az a versenyző kapja, aki a versenyévad végén a legtöbb ponttal rendelkezik.
Pontegyenlőség esetén a több jobb helyezés dönt (győzelmek száma, második helyek,
harmadik helyek és így tovább).
Pontrendszer
1.helyezett – 10 pont
2. helyezett – 9 pont
3. helyezett – 8 pont
4. helyezett – 7 pont
5. helyezett – 6 pont
6. helyezett – 5 pont
7. helyezett – 4 pont
8. helyezett – 3 pont
9. helyezett – 2 pont
10. helyezett – 1 pont
Segítségek
F1 (Kanyarodási segédlet) – Alacsony*
F2 (Helyes irány segédlet) – Nincs
F3 (Fékezési pont segédlet) – Nincs
F4 (Stabilitás segédlet) – Alacsony
F5 (Helyes irányba fordítás) – Nincs
F6 (Sebezhetetlenség) – Nincs
F7 (Automata váltó) – Engedélyezve
F8 (Kipörgés gátló) – Magas
F9 (Blokkolásgátló) – Magas
F10 (Boksz utcasebesség segédlet) – Nincs
F11 (Kuplung segédlet) – Engedélyezve
*Csak néhány billentyűzetes miatt.
Sebezhetőség, mechanikai hibák, gumikopás
§ Sebezhetőség: 35%
Mechanikai hibák: Normál
Gumikopás: Normál
A MASZE szerverén a tükrök használata kötelező!
Név használata
A szerveren mindenki köteles a saját, teljes nevét használni. A névben
ékezet nem szerepelhet.
Rajtszám
A versenyzők a jelentkezési, átigazolási szezon során megszerzett rajtszámú, típusú autóval
versenyezhetnek, a szerveren kizárólag ezzel tartózkodhatnak.
3. Fejezet
ZÁSZLÓSZABÁLYOK, BIZTONSÁGI AUTÓS FÁZISRA VONATKOZÓ SZABÁLYOK
Kockás zászló
Verseny vagy edzés végét jelzi.
Kék zászló (Blue flag)
Gyorsabb autó érkezik a versenyző mögött, így arra figyelmeztet, hogy engedje el az őt
lekörözni készülőt. Ha a pilóta a verseny folyamán háromszor ezt figyelmen kívül hagyja, akkor
boksz utca áthajtásos büntetéssel sújtják. Ha a szerver a kék zászlót a boksz utca kijáratánál jelzi,
az arra figyelmezteti a versenyzőt, hogy forgalom van a pályaszakaszon, kihajtásnál legyen
óvatos.
Sárga zászló (Yellow flag)
§ (1) Fokozott figyelemmel kell vezetni és fel kell készülni a lassításra, mert a pályán valamilyen
akadály várható.
(2) Előzni sárga zászló alatt tilos!
(3) Ha a szerver egész pályás sárga zászlót jelez a Safety Car a pályára hajt.
Zöld zászló (Green flag)
§ A sárga zászlós zónának vége, a pilóták ismét versenysebességgel haladhatnak, és újra
előzhetnek, az akadály elhárult.
Piros zászló (Red flag)
§ A versenyt, vagy edzést egy előre nem tervezett akadály miatt (eső, baleset) megszakítják. Ilyenkor a versenyző köteles csökkentett sebességgel a boxutcába hajtani!
Csíkos zászló (Striped flag)
§ Csúszós a pálya, óvatosan kell vezetni! Ezt a jelzést akkor használják, ha a pilóta nem tud,
arról hogy előtte veszélyes szektor van. (pl.:olaj vagy eső a pálya egyes részein) A zászlót a
szerver három körön keresztül jelzi.
Fekete zászló (Black flag)
§ A pilótát kizárták a versenyből! Az a versenyző, aki a fekete zászló jelzését megkapta, autójával
azonnal vissza kell térnie a boksz utcába, a versenyt nem folytathatja. Ez a szankció általában
súlyos szabálytalanság esetén, avagy inkorrekt magatartás miatt alkalmazzák.
Biztonsági autó (Safety Car)
§ (1) A biztonsági autó általában tömegbaleset esetén vagy a pálya különböző szektoraiban
történő rövid időn belül bekövetkezett több baleset esetén hajt a pályára. Ezt a szerver egész
pályás sárga zászlóval jelzi.
(2) Biztonsági autós fázis alatt, az egész pályás sárga zászló jelzését követően a versenyzők
kötelesek lelassítani, egymás mögé felsorakozni és kis távolságot tartva –maximum három autó-
egymástól, fokozott óvatossággal haladni. Leszakadni az elöl autózó versenyzőtől tilos.
(3) Biztonsági autós fázis alatt tilos előzni, gyorsítani, hirtelen irányt változtatni, intenzíven
fékezni.
(4) Ha a szerver utasítást ad egyes autók elengedésére, megelőzésére azt figyelmen kívül kell
hagyni. Ilyen utasítást végrehajtani tilos!!!!
(5) Ha a szerver engedélyezi –kiírja- a lekörözött versenyzőknek, hogy köreiket visszavegyék,
úgy a lekörözött versenyzők fokozott óvatossággal ezt megtehetik, azonban mást arra
kényszeríteni, hogy a lekörözöttet megelőzzék szigorúan tilos. Előzésnek minősül az azonos
irányba haladó autók egymás melletti elhaladása.
(6) Biztonsági autós fázis alatt bekövetkezett kieséssel járó baleset esetén a versenyző azonnal
köteles escape megnyomásával versenyének véget vetni. Ennek célja, hogy a versenyben
résztvevő többi pilóta a súlyos balesetet szenvedőt ne előzze meg, ugyanis ellenkező esetben az
előző versenyzőnek a szerver büntetést szabhat ki.
(7) A biztonsági autós fázis végét a szerver kijelzi és a biztonsági autó boksz utcába hajtását
követően az elöl haladó pilóta felgyorsíthat. Gyorsítás után a zöld zászló jelzéséig intenzíven
fékeznie tilos.
4. fejezet
ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK A SZABÁLYZAT MEGSÉRTÉSÉVEL
KAPCSOLATBAN
A szabályzat hatálya
§ E szabályzatot – ha a szabály kivételt nem tesz – a MASZE szerverén elkövetett
szabálytalanságokra kell alkalmazni.
§ A szabályzat a MASZE tagjaira és vezetőire egyaránt vonatkozik.
.§ A cselekményt az elkövetés idején hatályban lévő szabályzat alapján kell elbírálni.
.§ Szabályzat sértése miatt az vonható felelősségre, akinek a cselekménye szándékos vagy
gondatlan, kivéve, ha a szabálytalanságot meghatározó szabály csak a szándékos elkövetést
bünteti.
A felelősséget kizáró okok
§ Nem vonható felelősségre az, aki a szabálysértő cselekményt az internetkapcsolat megszakadása
miatt követte el, kivéve ha ilyen probléma több alkalommal is előfordult.
Óvás
.§ (1) Minden olyan – a MASZE vezetőségének tudomására hozott - közlés, amely meghatározott
személy által elkövetett szabálytalanság gyanújára utaló tényállást, illetve adatot tartalmaz.
(2) Az óvás bárkit megillető jogosultság, amelyet a MASZE tagjai tehetnek.
(3) Az óvással a ligavezetők felé kell fordulni, ők bírálják el.
(4) Az óvásnak határideje nincs, kivéve ha versenyen történt szabálytalanság. Ekkor a
versenytől számított 2 napon belül az óvást meg kell küldeni. Ellenkező esetben a szabálytalanság
kivizsgálása nem indul meg.
(5) Az óvásnak tartalmaznia kell a vádló és az elkövető nevét, illetve az adott kör számát.
Tartalmaznia kell a pontos cselekmény megnevezését, hivatkozva, az elkövetés helyét és pontos idejét.
A szabálytalanság büntethetőségének elévülése
Nincs helye felelősségre vonásnak, ha a cselekmény elkövetése óta 2 nap eltelt.
Büntetések és intézkedések
§ (1) A szabálytalanságok miatt alkalmazható büntetések:
a) rajtbüntetés
b) boksz utca áthajtás
c) időbüntetés
d) stop & go
e) kizárás
(2) A szabálytalanságok miatt alkalmazható intézkedések:
a) figyelmeztetés
b) feltételes lefokozás
c) lefokozás
d) feltételes eltiltás
e) eltiltás
f) kitiltás
A BIZONYÍTÁS ÁLTALÁNOS SZABÁLYAI
A bizonyítás elvei
§ (1) A MASZE vezetősége az ügy megítélése szempontjából lényeges
körülményeket köteles tisztázni.
(2) Az elkövető személy nem kötelezhető ártatlanságának bizonyítására, felelősségének
bizonyítása a MASZE vezetőjségétt terheli.
(3) A szabálytalanság kivizsgálása érdekében szabadon felhasználható minden olyan bizonyítási
eszköz, amely a tényállás megállapítására alkalmas lehet.
A bizonyítás eszköze
§ A bizonyítás eszközei a tanúvallomás, okirat valamint az elkövető vallomása.
A tanúvallomás
§ (1) Tanúként az hallgatható meg, akinek olyan tényről van tudomása, amelynek a
szabálytalanság szempontjából jelentősége van.
(2) A tanú köteles vallomást tenni.
A SZABÁLYZATOT A SZERVEREN MINDEN LIGATAG KÖTELES BETARTANI!!
|